måndag 15 mars 2010

Jag letar bloggar...

Har tidigare inte hittat några andra bra historiska bloggar och om jag ska vara ärlig så har jag inte letat så flitigt heller. Jag hade tänkt mig att bli lite mer utåtriktad framöver och kunna ge fler länkar till andra bloggare och till hemsidor. Alla kommer naturligtvis på något sätt eller helt ha med historia att göra.

Det här är bloggarna jag hittade:

Anna Larsdotter är frilansskribent för bland annat Populär Historia. Tidigare jobbade hon som redaktionsekreterare på samma tidning och var den jag hade kontakt med då jag sålde mina artiklar dit.

Karin Sennefelt är historieforskare på Uppsala universitet.

En Historikers betraktelser är doktoranden och författaren Fredrik Charpentier-Ljungqvists blogg. Kom under 2009 ut med boken Global nedkylning - klimatet och människan under 10000 år. Har också publicerat en rad artiklar för Svensk Historisk tidskrift och Populär historia.

Historiabloggen är journalisten Henrik Josephsons blogg. Bloggens fokus ligger på tips om kommande filmer, tv-serier, böcker och utställningar i historiska ämnen.

Peter Englunds blogg är tyvärr nedlaggd men innehållet är bra och så är den snygg också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar